Socrative on keskkond õpilaste vastuste kogumiseks, kontrolltöödeks või
tunnikontrollideks. See on veebipõhine keskkond, mis ei vaja eraldi äpi allalaadimist.
Õpetaja peab tegema end kasutajaks aadressil www.socrative.com, õpilasel ei ole vaja kasutajakontot.
Õpetaja peab tegema end kasutajaks aadressil www.socrative.com, õpilasel ei ole vaja kasutajakontot.
Loe edasi..
Kui õpetaja on end kasutajaks teinud,
siseneb ta edaspidi „teacher login“ kaudu, õpilane samalt lehelt aga „student
login“ kaudu. Sarnaselt kahootiga logib õpilane sisse koodiga ehk toanumbriga.
Iga õpetaja saab konto registreerides endale toanumbri, mida saab hiljem muuta.
Sisse logides on pilt minimalistlik – kui soovid koostada tööd, siis klikkad
„Create quiz“. Küsimusi saab esitada kolmel erineval viisil: valikvastused, kus
võib lisada nii palju variante, kui soovid ja kus võib olla ka sama palju
õigeid variante; väide lugeda valeks või õigeks ning vaba vastusega küsimus
(selgita, põhjenda, seosta, kirjelda jms). Iga küsimuse juurde saab õpetaja
lisada selgituse. Kui õpilane on küsimusele vastanud ja oma vastuse kinnitanud,
siis tuleb ta ekraanile tekst, mille õpetaja on selel küsimuse kohta
sisestanud. Nii õpib õpilane olema tähelepanelik ja oma vigadest teadlik olema.
Selgituse lisamine ei ole kohustuslik. Küsimustele saab lisada pilte ning
vahetada nende järjekorda.
Kui
töö on valmis, on võimalik see alla laadida ja paberil välja printida, minnes
pealehel „manage quizzes“ ja „download“. Kui on vajadust testi muuta, saab seda
teha „edit“ alt. Kui aga kõik on tehtud ning aeg õpilastele test käima panna,
siis tuleb oma socrative’i peallehel klikata „start quiz“ ning seejärel veel
üks klõps selle töö pealkirjal, mida sa hetkel soovid käivitada. Enne töö käivitumist
saad valida, kas soovid ise reaalajas näha õpilaste tulemusi koos nende
nimedega või mitte, kas õpilane saab ise küsimuste järjekorda muuta või kas
igale õpilasele tulevad küsimused erinevas järjekorras. Seadistades töö nii, et
nimed on näha, saab õpetaja juba töö käigus panna punkte oma paberile, vaadata
õpilase vastuseid ning jälgida töö kulgu. Näiteks ei saa õpilane õpilane
valetada, et mul on valmis ja läheb tegelikult klassi ukse taha õpiku abiga
tööd tegema – õpetaja näeb, kui palju on kellelgi vastatud ja vastamata.
Selle
keskkonna miinused: sisu on inglise keelne, töö sooritamine sõltub neti
olemasolust.
Selle
keskkonna eelised: õpilane saab kohest tagasisidet oma vastuste kohta, tööde
parandamine võib alata juba töö jooksul, paberit hoiame kokku, õpilastele
meeldib teha töid muul moel, kui paberil, töö on olemas aastateks, töö võib
panna käima ka koduse töö puhul, kusjuures tööga liitumine võib toimuda ka
pärast testi käivitamist. Juhul, kui netiühendus katkeb, saab õpilane uuesti
sisse logida ja jätkata, küll „uue inimesena“, kuid õpetaja näeb, millised
küsimused ta vastas ära esimesel katsel ja millised teisel, et punktid ei
korduks.
Olen nüüd kasutanud seda juba mitmes töös ja tundub igati mugav, kuna tulemused saan nii mina kui õpilane kiiresti ning igaüks saab tööd teha omas tempos, kiirustamata. Spikerdamine on ka raske, kuna ma seadistan töö alati nii, et küsimused ilmuvad kõigile alati erinevas järjekorras ja õpilane ei näe, millise küsimusega on tegelikult tegemist, kas 3. või 9.-ndaga.
VastaKustuta