esmaspäev, 15. september 2014

Learning APPS õpimängude keskkond

Esitlus lingikogus http://bit.ly/1BC04I2

Klassiõpetaja Tiiu Maide
   
Mina sooviksin kolleegidele tutvustada ühte põnevat, lihtsat ja kasutamist väärivat keskkonda LearningApps. Sinna on kogutud ja süstematiseeritud õpetajate poolt loodud õpiäpid, mida on kerge tunnis kasutada. Ise tutvusin selle keskkonnaga, kui osalesin kevadel e-kursusel ...


"Testide koostamine".Keskkond võimaldab kasutada teiste loodud äppe ning kui teha ennast
keskkonna kasutajaks, siis saab enda jaoks luua kaustad ja sinna süsteemselt koguda neid äppe, mida tunnis kasutad (on lihtsam leida).
Meie kooli lingikogus on olemas keskkonda tutvustav esitlus


Kui asi meeldima hakkab aga sobivaid äppe konkreetseks tunniks ei leia, siis on üsna lihtsa vaevaga võimalik neid ise luua. Meie kooli lingikogus on olemas lihtne videojuhend äppide loomiseks selles keskkonnas.


Olen ka ise loonud oma esimese äpi 2.klassi loodusõpetuse teema Põld kordamiseks, mis on üleval LearningApps keskkonnas ja mida saan ise ja ka kõik teised soovi korral kasutada



Õppetöös olen ise kasutanud õpiäppe järgmiselt:

1. Kui tahan, et nad mingit konkreetset teemat (näiteks Eesti kaart) järgmiseks tunniks harjutaks, siis panen e-kooli kodutöösse selle otase LINGINA, et kohe lingile vajutades saab ta harjutama hakata

2. Oma klassi blogis hoian regulaarselt üleval neid äppe, mida sooviksin, et nad vabal ajal harjutaks (uuendan neid pidevalt vastavalt õpitavatele teemadele)


3. Sellel aastal tutvustasin õpilastele arvutiklassi tunnis kogu LearningApps keskkonda ja seda kuidas nad sealt leiaksid ja kasutaksid endale huvi pakkuvaid õpiäppe, õpilastele meeldis see väga ja hakkasid hoogsalt mängima (ise samal ajal endalegi märkamatult õppides).
Selle keskkonna kasutamine jätkus ka digitundides ja oli väga haarav, sest osa äppe on seal sellised, mida saab võistlusmänguna mängida mitmekesi koos (ja võistlusmoment ju lastele meeldib). Kasutusel olnud nutiseadmed toetasid oluliselt õpiäppide kasutamise võimalusi ja efektiivsust.

Nendest tundidest lisan ka mõned pildid.

LearningApp keskkond on väga lihtne, sõbralik ja märkamatult hariv=)
Rõõmsat kasutamist ja annan igal ajal nõu kui seda vajate,
Tiiu

11 kommentaari:

  1. Kasutan seda keskkonda juba mõnda aega. Mulle meeldib, et seal on palju juba valmis äppe ja ei pea hakkama ise midagi nuputama. Samas olen ka ise neid teinud ja ka see on sealses keskkonnas väga lihtne ja loogiline. Soovitan soojalt!

    VastaKustuta
  2. Tänu Tiiu ja Anne eelmise õppeaasta koolitusele (kevadel arvutiklassis) kasutan mina learning äppe juba eelmisest aastast oma klassiga õppetöös. Ma olen leidnud äppide hulgast 1. klassile sobivaid äppe eesti keele tunniks ja loodusõpetuse tunniks. Ka sel õppeaastal olen saanud neid valmis äppe kasutada. Pean ütlema, et minu valitud äpid on töötanud hästi st pole probleeme olnud.Et lapsed koolis läbivõetud äppidega ka kodus tegelda saaksid, siis lisasin neid oma bloggisse, sest sealt on neid lihtne kätte saada, kahjuks pole kõik lapsed arvutiga "sina sõbrad", on vaja tundides asju harjutada. Soovitan neid valmis äppe kindlasti sirvida ja leida oma aine õpetamise rikastamiseks sobiv ning julgelt kasutada.
    Kahjuks pole veel õppinud ise äppe looma. Uut on nii palju ja ka õpetada on vaja.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tean reet, et hakkasid asja vastu huvi tundma jube kevadel peale esimest koolitust. Nii tubli=)
      Arvan, et sinu pisikeste laste jaoks on just paras koht klassi Blogi, kuhu neid üles riputada, nii nagu sa teed.
      Siis saavad lapsed kodudes just endale sobival ajal ja sobivas tempos harjutada.
      Need õpiäpid on just treenimiseks ja harjutamiseks väga sobivad.

      Kustuta
  3. Tänu Tiiule ning õpiõhinas lapsele, kes koolist tulles teatas, et nemad Tiiuga just sellisest kohast õppisid, tahtsin ikka ise ka õpetajana selle keskkonna ära proovida.
    No tõeliselt mõnus ja vaheldusrikas keskkond. Mulle meeldib just see, et seal on erinevaid äppide malle väga palju ning konkreetsete ülesannete jaoks leiab nii just selle parima.
    Suurepärane on ka see, et iga klassi jaoks saab teha kausta, kuhu just sellele klassile vajalikud äpid koondada.

    Nüüd sain valmis ka oma esimesed äpid, mis tänasest siis ka avalikud on. :) Neid toredaid äppe, millega lapsed märkamatult õpivad, on selles keskkonnas ikka väga lihtne ja kiire luua.
    Loomulikult on seal ka juba valmis äppe, mida kasutada, kuid kõige mõnusam on siiski ise vajaliku materjali jaoks äpp luua.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nii tore, et meeldis, mulle ka=) Mulle meeldib selle keskkonna juures see, et loodud materjal on süstematiseeritud ja saad ise seda veel enda jaoks kohandada.
      Väga oluline on minu jaoks ka see, et keskkond säilitab ise sinu loodud materjale ehk sa ei pea muretsema, kuhu midagi üles riputada või koondada ja on KÕIGILE NUTIKATELE KASUTAJATELE kogu aeg AVATUD=)
      Tean seda esimese äpi loomise tunnet - see on mõnus, edu sulle=)

      Teed nii edaspidi enda töö lihtsamaks ja laste päevad rõõmsamaks=)

      Kustuta
  4. Neljapäevases kordustunnis vaatasime veel üle, kuidas kõige paremini õpiäppe lastele harjutamiseks üles panna: lingina e-kooli ja õppemänguna klassi blogisse.

    Veel vaatasime, kuidas on võimalik väga kiiresti ja lihtsa vaevaga luua oma ÄPP kasutades valmis äppi alt valikut "Loo sarnane äpp" Tegime nii 5 minutiga sõnavara ÄPI
    http://learningapps.org/display?v=p57j4m8oa01
    Selleks, et ise äppe luua ja muuta, peab olema KASUTAJA.
    Seega kutsun teid kõiki üles tegema ennast selles keskkonnas kasutajateks. Tean, et mõned juba tegid=)

    NB! Juhin tähelepanu veel sellel, et igal selle keskkonna äpil on juba VALMIS QR-kood, mida saate kohe kasutada=)
    Tänan kõiki rõõmsaid Õppijaid ja Äppijaid

    VastaKustuta
  5. Tänud Tiiule. Sain enda jaoks uusi võimalusi eesti keele tunniks äppe luua ja olemasolevaid kasutada.

    VastaKustuta
  6. Ma olen ka tänaseks LearningAppsi keskkonnas mõned äpid loonud ja hakkan neid juba homme tundides kasutama. Nii nagu kõige digiajastuga kaasnevaga, lähevad lapsed sellega kindlasti kaasa. Ma olen täiesti kindel, et äppide abil on neil lihtsm ja põnevam õppida, kui must-valget teksti lugedes mõisteid ja seaduspärasusi pähe tuupida. Loodan vaid, et wifi vastu peab.

    VastaKustuta
  7. Aitäh, Tiiu!
    Sain kohe V klassi jaoks kasutada raamatute tähestikulisse järjekorda panemist. Soovisin ka IX klassiga midagi teha, aga ei leidnud harjutuste hulgast sobivat. Nii pusisingi ise. Õpilased tegid tööd ja mina olin rõõmus. Tegin teise veel ... Ja hakkaski meeldima, nii kasutamine kui ise koostamine.

    VastaKustuta
  8. Mare ja Hele, olen teie äppe juba kogus kohanud, nii tore!
    Mina arvan samuti, et kõik mida teeme, seda peaksime ka teistega jagama=) Seepärast on avalikustamine tähtis! Ja samuti toetab keskkond äppide haldamist, ei pea ise muretsema.
    Olen ka ise järjepidevalt uusi äppe loonud, tänaseks vast ligi 20 ja toredad on LearningAppsi poolt tulevad teated, et sinu äppi on kasutatud juba 100 ja ühte isegi 500 korda, järelikult on vajalik ja lapsed harjutavad selle järgi=)
    Just harjutamiseks on see parim.
    Avastasin ka selle, et väga hea on teha harjutamisekst LearningApps ja samas Kahoot sarnaste küsimustega. Hoiab aega kokku=)

    VastaKustuta
  9. A soovitan https://www.penpaland.com keel vahetada põhineb veebilehel
    Android:http://app.appsgeyser.com/Penpaland

    VastaKustuta

Lisa kommentaar!